آموزش ریاضیات دبیرستان

مطالبی در رابطه با ریاضیات دبیرستان- مشتق - احتمال- هندسه و مشکلاتی که درگیر آن هستم. و تجربه های کلاسیم.

آموزش ریاضیات دبیرستان

مطالبی در رابطه با ریاضیات دبیرستان- مشتق - احتمال- هندسه و مشکلاتی که درگیر آن هستم. و تجربه های کلاسیم.

محتوای کتاب جدیدالتألیف ریاضی پایه اول ابتدایی

به‌نقل‌از:دفتربرنامه‌ریزی‌وتألیف‌کتب‌درسی،گروه‌درسی‌ریاضی

محتوای کتاب جدیدالتألیف ریاضی پایه اول ابتدایی در سایت قرار گرفت

 محتوای کتاب ریاضی پایه اول ابتدایی که مبتنی بر برنامه درسی ملی تألیف گردیده، دارای ۲۵ بخش می‌باشد که به تفکیک هر بخش در سایت قرار داده شده است.

 برای دریافت فایل مربوط به محتوای کتاب ریاضی اول ابتدایی، در ذیل این مطلب با کلیک بر روی عنوان هر بخش می‌توانید فایل مربوطه را مشاهده و یا دانلود نمایید.

ادامه مطلب ...

در باره کشتی نوح چه میدانید؟

مطالبی در باره کشتی نوح را اینجا ببینید. 

 

**************************** 

********************

راز اعداد در زبان انگلیسی چیست؟

راز اعداد در زبان انگلیسی چیست؟ 

 آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا در زبان انگلیسی اعداد به صورت 1، 2، 3‌ و … نوشته می‌شوند؟ آیا می‌دانید که نوشتن هر یک از این اعداد یک دلیل دارد و آن تعداد زاویه‌های موجود در اعداد است .

 ماجرا از این قرار است که به ازای هر عدد زاویه ، آن عدد خوانده می‌شود ؛ مثلا عدد 1 چون تنها یک زاویه دارد ، یک خوانده می‌شود . برای عدد 2 چون دو زاویه دارد ، دو خوانده می‌شود و …

 برای درک بهتر به عکس زیر نگاه کنید :  

 

 

 

 

منبع :  Vijay For Victory 

برگرفته از سایت  http://riazi1.mihanblog.com

کلیپ آموزشی تابع نمایی

 

 کلیپ آموزشی تابع نمایی را از اینجا دانلود کنید.  

 

کتاب طراحی فعالیتهای آموزشی

دریافت کتاب "طراحی فعالیت های آموزشی"

نسخه pdf کتاب "طراحی فعالیت های آموزشی" که توسط اساتید دانشگاهی تدوین شده است به عنوان راهنمای چگونگی تهیه طرح درس از لینک زیر قابل دریافت می باشد.

دریافت متن کامل کتاب 

 

 

 

برگرفته از سایت گروه  تکنولوزی و گروههای آموزشی آستان آذربایجان شرقی 

http://portal1.teg-eaedu.ir

چارچوب تغییرات کتاب ریاضی اول ابتدایی

به‌نقل‌از:دفتربرنامه‌ریزی‌وتألیف‌کتب‌درسی،گروه‌درسی‌ریاضی   

 

چارچوب تغییرات کتاب ریاضی اول ابتدایی در سایت قرار گرفت 

 برای دریافت فایل مربوط به چارچوب تغییرات کتاب ریاضی اول ابتدایی در زیر بر روی نمایه «ریاضی اول دبستان» کلیک کنید. در صفحه ظاهرشده با کلیک بر روی عنوان «چارچوب تغییرات کتاب ریاضی اول ابتدایی» می‌توانید فایل مربوطه را مشاهده و یا دانلود نمایید.

 

. اصلاحیه خبر مربوط به کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال جدیدالتألیف

 

به‌نقل‌از:دفتربرنامه‌ریزی‌وتألیف‌کتب‌درسی،گروه‌درسی‌ریاضی  

 

اصلاحیه خبر مربوط به کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال جدیدالتألیف 

 

 گروه درسی ریاضی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی با توجه به تغییرات در نظر گرفته شده در خصوص توزیع  کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال پیش‌دانشگاهی رشته ریاضی، نحوه توزیع این کتاب را به شرح زیر اعلام نمود:

 در سال تحصیلی آینده (سال تحصیلی ۹۱-۹۰) کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال قبلی با اصلاحاتی جزئی در بخش «حد و پیوستگی» (هماهنگ با کتاب حسابان) توزیع خواهد شد و کتاب جدیدالتألیف (برای سال تحصیلی ۹۲-۹۱) که آماده چاپ می‌باشد به‌منظور نقد و بررسی و کسب نظر همکاران محترم ، به زودی در سایت گروه ریاضی دفتر تألیف قرار خواهد گرفت. 

 

*****************************************************************

رمضان

حلول ماه فیض الهی بر همگان مبارک    

 

 

 

 

در دعای سحرت ، 

در مناجات خدایی شدنت ، 

هرگز از یاد نبر ، 

من جا مانده بسی محتاجم.

کسب دو طلا و چهار نقره در پنجاه و دومین المپیاد جهانی ریاضی

در پنجاه و دومین المپیاد جهانی ریاضی؛ 

دانش‌آموزان ایران دو مدال طلا و چهار نقره کسب کردند 

 

 

  تیم دانش آموزان ایرانی در پنجاه و دومین دوره المپیاد جهانی ریاضی موفق به کسب دو مدال طلا و چهار مدال نقره شد و پس از ۱۰ سال دومین دختر ایرانی مدال طلا در این المپیاد کسب کرد.

 پنجاه و دومین دوره المپیاد جهانی ریاضی که با شرکت دانش آموزان ۱۰۱ کشور جهان از ۲۵ تیر در شهر آمستردام برگزار شد، روز جمعه ۳۱ تیر اعلام شد و تیم ایران با کسب ۱۵۱ امتیاز و دستیابی به دو نشان طلا و چهار نشان نقره با شش رتبه ارتقا نسبت به دوره قبلی به مقام دهم این دوره از مسابقات دست یافت.

 کشورهای چین ، امریکا و سنگاپور با کسب امتیاز تیمی ۱۸۹، ۱۸۴ و ۱۷۹ به ترتیب اول تا سوم شدند.

 از میان دانش آموزان ایرانی شرکت کننده در این دوره از مسابقات مینا دلیرروی فرد از دبیرستان فرزانگان تهران و مجتبی شکریان زینی از دبیرستان اژه ای اصفهان موفق به کسب نشان طلا و محمد پدرام فر از دبیرستان میرزا کوچک خان رشت، علیرضا فلاح از دبیرستان علامه حلی تهران، سهند سیف نشری از دبیرستان انرژی اتمی تهران و عرفان توکلی از دبیرستان شهید بهشتی آمل موفق به دریافت نشان نقره شدند.

 در این دوره، طرح دو پرسش از شش پرسش مسابقات توسط دو ایرانی یعنی مرتضی ثقفیان و مهیار سفیدگران است. در المپیاد جهانی ریاضی این موفقیت برای نخستین بار است که نصیب ایران می شود. تا پیش از این در کل مسابقات المپیاد ریاضی فقط سه پرسش از ایران برای طرح در المپیاد برگزیده شده بود.

 اعضای تیم المپیاد ریاضی ایران به سرپرستی دکتر آرش رستگار با کاظم غریب آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه دیدار کردند که در این دیدار غریب آبادی از تلاش یکایک اعضای تیم قدردانی کرد و این موفقیت را موجب فخر مردم ایران دانست. 

        منبع:همشهری‌آنلاین                                                                                                                     باتشکراز:کارا